Rynek Infrastruktury
Firma Intercor z Zawiercia usuwa skutki błędów popełnionych przez firmę Alpine zgodnie z harmonogramem i postanowieniem Śląskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Po przeprowadzeniu inwentaryzacji elementów wykonanych przez Alpine, Intercor zdemontował m.in. skorodowane zbrojenie, przewierciła skośnie 68 bloków kotwiących dla wyprowadzenia kabli sprężających na spód obiektu.
W ramach prac naprawczych firma Intercor w 70 procentach wykonała przewierty pionowe dla kotew montażowych dewiatorów, skorygowała wysokościowo zabudowane wcześniej rusztowania i szalunki, zabetonowała płytę dolną skrzynki ostatniego zwornika i dokończyła szalunki oraz zbrojenie żeber poprzecznych wewnątrz obiektu.
Oprócz robót na placu budowy, trwają prace w wytwórniach konstrukcji stalowych. Rozpoczęła się produkcja dewiatorów, stalowych konstrukcji prowadzących kable zewnętrzne. Zmagazynowano już blisko 240 ton stali nierdzewnej. W kolejnej wytwórni zmagazynowano cały surowiec do wykonania elementów mocujących konstrukcję dewiatorów. Trwa produkcja nierdzewnych elementów sprężających (kotwy, nakrętki, podkładki itp.) do montażu dewiatorów.
GDDKiA podkreśla, że wszystko jest realizowane na podstawie tej samej dokumentacji projektowej, którą Alpine uważała za wadliwą i nie możliwą do wykonania. 16 lipca 2013 r. został ogłoszony przetarg na dokończenie budowy autostrady A1 na odcinku Świerklany – Gorzyczki, obejmuje on prace poza trasą autostrady i roboty wykończeniowe na obiekcie MA532. Podpisanie umowy planowane jest na przełomie III i IV kwartału bieżącego roku.